Sådan startede Eventhall

Vi var en gruppe af kammerater der ofte tog i byen sammen. Vi opsøgte gerne sjove oplevelser, events og ekstreme sportsgrene. En morgen efter en god bytur blev vi hurtigt enige om at Aarhus ikke havde ret meget at byde på hvis man ønskede mere end minigolf, café og biograftur.

Særligt 3 af os var tændte for at undersøge det nærmere, vi lavede lidt research og brugte noget tid på om det var noget vi skulle starte op sammen. Vi fandt hurtigt en fordeling af områder og startede Eventhall ApS. Vi ville gerne have et slogan der beskrev hvad vi mente var det vigtigste alle kunder fik med hjem fra vores oplevelser. Og det var Alex´s hustru – Marie-louise der kom op med sloganet ”Life is about having fun. Og beskriver fint at vi ønsker at viderebringe sjove oplevelser, men som er nede på jorden og noget som alle mennesker kunne forholde sig til. Navnet var også svært, indtil Thomas forslog Event + hall = eventhall, det var jo netop det det var!

Eventhall skulle tilbyde en masse sjove og spændende aktiviteter til kunderne i en indendørs hal kombineret med indendørs paintball. Da vi startede virksomheden, var det som en drøm. Fantastiske oplevelser sammen og man kan mærke energien, når alle kæmper for det samme.
Vi skulle bruge en hal, og vi tog rundt og så på forskellige lejemål. Vi fandt dette og begyndte at lægge planer for indretningen og tegne forskellige tegninger. Som i kan se så det meget anderledes ud – der var et køkken og et mindre rum og intet toilet. Det måtte vi ændre.

Billeder fra hallen på vores første besøg

Hjælp fra familie og venner - her er vi igang med at gøre klar til åbningen

Vi fik hjælp af familie og venner som alle gav en hånd for at sikre alt blev klar til åbningsdagen. Der blev malet, hamret og bygget bar og forhindringer.

Åbning og presse - RECEPTIONEN 2011

Til receptionen fik vi Aarhus borgmester Jacob Bundsgaard til at møde op og snakke om udfordringerne for de små virksomheder og hvad det at blive selvstændig betyder for byen. Det blev dækket af pressen og nogle få TV kanaler.

Vi menter at vi havde muligheden for at kunne skabe en sjov oplevelse for de grupper som måske har en hårdere tilværelse end resten af os, til disse grupper oprettede vi konceptet ”Smil på læben”. De kan sende en skriftelig ansøgning om hvorfor de kunne bruge vores aktiviteter og så lader vi et hold hver måned prøve vores aktiviteter helt gratis, for at de også får en særlig dag med gode oplevelser.

Work smarter and work harder

Men at starte en virksomhed der tilbyder forlystelser var ikke nemt, der er tonsvis af udfordringer.
Vi satsede vores sparepenge, og lånte til opstarten. Vi skulle have en forsikring, en masse godkendelser og påvise at vi fulgte en masse regler. Vi var små, så vi måtte gøre tingene anderledes for at komme ud til kunderne i Aarhus. Vi startede med en sweetdeal som eksploderede og så var vi i gang.

Der kommer altid en masse udfordringer, og man kommer styrket ud på den anden side – som Eventhall er vokset, har jeg ofte tænkt over, hvor svært det var – alle de hårde øjeblikke, alle de gange, vi ikke vidste , hvad vi skulle gøre, men tog et spring ud i det alligevel. I opstarten havde vi udfordringer med banken, kreditorer, myndigheder, politiet, Skat, Forhandlere i udlandet og der er en masse ting man skal lære i at drive en virksomhed. Hvilke processer kan man optimere, hvad fungere online og hvad er bedst offline. Hvordan bruger vi bedst vores tid, og hvad betyder meget for vores kunder?
Vi har lært meget igennem tiden og ved at arbejde udfra at vi løbende fik input fra vores kunder og de dermed har hjulpet med at forme vores koncept er vi nu kommet rigtig langt. Alle har det sjovt og får gode oplevelser med hjem efter et besøg i Eventhall.

Næsten 4 år senere, takket være et fantastisk team, en masse held og en dedikeret leder- Peter Fulton driver vi nu en succesfuld event-forretning. Peter er direktør og daglig leder med ansvar for vores ansatte. Alex tager sig af marketing, jura og div. partneraftaler, så det er fint delt op imellem os.

Vi vil gerne sige tak til alle de små og store virksomheder der har hjulpet os, ved at booke og støtte os. Vi har brug for at vide, at vi kan ændre økonomien én lille virksomhed ad gangen. Små virksomheds ejere kan arbejde hårdt for at ansætte flere folk og skabe flere arbejdspladser . Som forbrugere kan vi gøre købs beslutninger hver dag for at købe fra små virksomheder og hjælpe dem med at vokse. Til alle de små virksomheds ejere og deres ansatte , leverandører og kunder derude, alle der kæmper den gode kamp , hver dag og hver eneste dag: ”Siger vi TAK!”

Ønsker du at snakke med Peter ang et uforpligtende tilbud på et event så klik på knappen “BOOK NU” i højre side.

Presse artikler

Nu ved du mere om os og hvem vi er. Hvis det har givet dig lyst til at kontakte Peter eller en af vores ansatte så bestil et tilbud her på knappen.